Tuesday, April 28, 2009

MATANG KE??


“Matang, apa itu kematangan? Mana letaknye kematangan fikiran seseorang? Sering kali kita mempertikaikan kematangan orang lain dan menilai kematangan org tp adakah kita menilai tahap kematangan diri kita sendiri???”

Nak dijadikan citer, kisah ni mengenai kawan kite org gak la, perangai tak ubah2 cam budak2. Tengok,walaupn dah berusia knape still aku ckp die mcm budak2. Ni la perangai die, keje nye xde lain nk wat sakit ati dan buat org menyampah. Aku dah sepakat xnk layan tp ade je care die nk wat orang bengang ngn die, mcam2 isu kadang2 die create nk wat sakit ati orang. Xleh bla betul....

Aduhai, nape ade manusia macam ni kt dunia nie. Aku xnk citer pasal perangai die, aku bukan jenis yg memburuk2 kan orang lain... tp yang kesiannya die nie secara x langsung dah bukak pekung dada sendiri, menunjukkan yang diri tu x matang n kebudak2 kan. Sian aku tgok die, kalau nk carik gaduh biar lah depan2, tul tak.kalau aku lawan care dia nie secara xlangsung kesalahan nie kene kt aku balik, so sebagai langkah aku wat xtau je..

Mane kematangan fikiran die erk? Kadang2 malu bile sedar diri nie pernah kawan ngn die, kalau ku tahu die macm nie jgn harap aku nk kwan, nk kenal pun xhingin!!! Seribu kali menyampah, seribu kali benci... yang paling aku hairan tu, ade ke patut die g ‘tikam’ awek aku nie. Dok nyale2 kan api biar awek aku tebakar.. nasib baik awek aku tenang menghadapi sume nie..

Ape lah nasib kawan aku nie..

No comments:

Post a Comment