Wednesday, April 22, 2009

LELAKI


Lelaki, lelaki dan lelaki
Ada apa pada seorang lelaki
Aku seorang lelaki
Perwatakan ku adalah lelaki
Percakapan, perbuatan, fizikal,
rohani dan batiniah ku adalah seorang lelaki

Ada apa pada seorang lelaki
Ada apa pula pada lelaki – lelaki lain
Adakah mereka benar – benar lelaki
Yang dikatakan lelaki

Apakah yang menjadi dan membezakan ku
Aku hanya seorang lelaki
Tiadakah kewanitaan dlm diriku
Hanya menginginkan sedikit sifat kewanitaan
Untuk ku uraikan ape yg tersirat di hati seorang wanita

Sukar bagiku seorang lelaki memahami kewanitaan mu
Mungkin sukar juga bagi lelaki – lelaki lain
Untuk memahamimu wanita – wanita
Lelaki dan wanita makhluk tuhan
Lelaki dan wanita yg berbeza
Wanita yang di hajatkan oleh mu wahai Adam

Ya Tuhan ku
Aku menginginkan teman di sini
Aku kesunyian dan keseorangan disini
Walaupn segalanya aku perolehi disini
Namaun hayatku tak lengkap
sunyi dan sepi
Aku menginginkan seseorang
Seseoarang bergelar wanita

Mulianya wahai kamu wanita
Terciptanya kau dari tulang rusuk mu wahai Adam
Supaya ia sentiasa disisimu dam mengingatimu
Kasihanilah ia wahai Adam kerana ia adalah sebahagian dari diri mu

Tercipta kejadian Lelaki dan Wanita
Adam Dan Hawa
Aku Dan Dia

1 comment:

  1. ya,..dan untuk kau lindungi..bukan salahkan dia bila takde lagi tempat untuk kau letakkan kesalahan!

    ReplyDelete